Via de Awarenessgame krijgen werknemers meer inzicht in elkaars werk en maken we kwalitatief goede medewerkers tot een effectief en samenwerkend team.

Herkent u zich in de volgende situatie?
U hebt prima mensen voor u werken, op een bepaalde afdeling of om een bepaald resultaat te bereiken. Het lukt alleen maar niet, en lijkt ook niet snel te gaan lukken.

Dit soort situaties komen veel voor. Vooral wanneer hierbij bovengemiddeld opgeleide/ervaren medewerkers betrokken zijn. Hier ontstaan situaties waar mensen vasthouden aan eigen ‘beste' opvattingen en werkwijzen, zonder acht te slaan op die van anderen. Suboptimalisatie pur sang. Wij hebben voor dit soort situaties een Awareness Game ontwikkeld.

De game
We werken met deelnemers vanuit verschillende betrokken/ belanghebbende groepen/teams. Via de game houden we werknemers een spiegel voor, waaruit concrete verbeterinitiatieven worden benoemd. Samenwerking en communicatie tussen werknemers gaan vooruit, waardoor projecten soepeler verlopen. Door dit meerdere keren te doen kan de vooruitgang op een consistente manier worden gemeten. De game duurt één dag.

 

Interesse?
De voorbereiding is essentieel en kost enkele dagen. Voor meer informatie op een afspraak: neem contact op, dan helpen we u verder.

Typische Awareness-situaties

Voorbeelden van situaties waarbij onze game een uitkomst kan bieden:

  • Architectuur: als het implementeren of toepassen van business en/of IT architectuur nog niet heeft geleid tot betere communicatie, kortere time to market, beter overzicht en sturing.
  • Sturen & Business Intelligence: als BI tooling werkt maar de beoogde resultaten uitblijven, doelen niet worden bereikt, teveel of niet de juiste rapportage bestaat. Of er onvoldoende op wordt geacteerd door ontvangers ervan.
  • Cultuur/ Team: als de samenwerking binnen een bestaand team nog niet optimaal is. Of als bij het vormen van een nieuw team bij aanvang helderheid moet bestaan over wederzijdse verwachtingen om tot een goed resultaat te komen;
  • Business en IT: als business en IT onvoldoende begrip hebben voor elkaar en wederzijds ontevreden zijn. Beide partijen ‘eisen’ verbetering, maar weten niet hoe dit structureel kan worden bereikt.

Zie ook: